al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Jan 28, 2012

ADA CERITA SYAFAAT NABI...

Di bwh kubah berwarna hijau itu aku melihat makam mu ya rasulullah
ada satu peristiwa yg aku baca ttg syafaat nabi kita.selawat la ke atas nya sekarang!!!!
cerita seorg imam kepada jemaahnya.dia bermimpi bertemu rasulullah bersama seorng pemuda.pemuda itu berdamping selalu dgn rasulullah s.a.w.
ceritanya :
terjadi di satu zaman dimana ada 2 org anak hartawan negara.harta melebihi rakyat jelata.nak di jadikan cerita,meninggal dunia si bapa ini.makanya harta di bahhagi kpd 2 org anak nya.harta meliputi 3helai rambut kekasih ALLAH.rambut rasulullah s.a.w.termasuk harta2 dunia.
setelah selesai acara pengkebumian,maka mereka pun membahagi harta pusaka tersebut.sampai kepada rambut rasulullah s.a.w,mereka dapat sehelai sorang.1 helai lagi!!!?/?.maka di usul oleh kakaknya potong dua.maka sorang dpt sehelai setengah.rasa sayang pulak adiknya menyapa.
lalu sifat tamak kakaknya semakin terserlah.baik!! kl mcm tu,adik amik semua rambut nabi ni.kakak amik semua harta bapa!!! tegas kakaknya.
sebentar berfikir,adiknya bersetuju.alangkah gembiranya kakak.maka masing2 pun teruskan hidup.
adik ini setiap kali mencium rambut rasulullah s.a.w. akan berselawat kepadanya.kakak ini makin hari makin kuranglah kekayaan nya.
Pada satu hari, adiknya meninggal dunia.maka bersedihlah semua org sbb dia amat baik hati.
Pada suatu malam, salah seorang ulama di negeri itu mimpi bertemu dengan Rasulullah SAW. Dalam mimpi itu, ulama tersebut melihat pemuda yang meninggal dunia tersebut duduk berdampingan bersama Nabi SAW.

"Wahai Rasululah SAW, siapakah pemuda itu?" tanya ulama dalam mimpinya.
"Ia adalah hamba Allah SWT yang telah mendapat syafaatku," jawab Rasulullah SAW "Kenapa boleh demikian, aku juga ingin syafaatmu," tanya ulama itu.
"Selama hidupnya, pemuda ini sering mengirimkan shalawat kepadaku," jawab Nabi SAW.

Akhirnya ulama tersebut terbangun.
Mimpi tersebut telah membuat sang ulama tak henti-hentinya mengajak para muslimin muslimat untuk membaca shalawat setiap harinya agar mendapat syafaat seperti pemuda tersebut.

No comments:

Post a Comment