al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Jul 6, 2009

HANYA SATU....

Setiap ada hobi,ada kegemaran,ada kesukaan.mestilah!!! lu org ok?????aku mcm2 ada.pertukarn hobi?manyak nye persoalan…aku tetap mcm ini.aku suka yg klasik.org lama ke tu?tanya lagi.kita ckp tentang filem.filem klasik ,org ckp mcm filem p ramlee..ye ke?nak tgk bujang_lapok_01

ni ke dia filem klasik?atau ni…panggilan_pulau2_01

tebuk dada tanya pemikiran.aku banyak terdedah dgn filem.best mendalami filem ni.penuh kata2 , penuh ciretera ,tiada kompromi.aku skrg lebih atau ini mengenali filem2 indie.ha.ha ada bran?filem ni satu medium bangsa sebenarnye.bahasa melambangkan bangsa,agama dan kepercayaan.contoh kerap kali kita lihat,of course p ramlee film la.kata2 dia fuhh

-Filem ‘Merana’ (1954)-

…hati
membuatku
terkenang kepadamu
dengan mesra

ingin punya dirimu
jelitaku
kaulah permata
idaman hatiku

bila masa kita
akan berbahagia
hidup nan serupa
burung di angkasa

juwita pujaanku
sambutilah
kata dari kalbuku
nan merindu

berilah pengharapan
kepadaku
untuk kuletakkan
cintaku di jiwamu

karya agung dari apa di hati,banyak lagi cuba kita lihat:

TIADA KATA SECANTIK BAHASA

Tiada kata secantik bahasa
untuk ku puji adinda
tiada gambar secantik lukisan
nak ku tunjuk perasaan

oh dinda puspa gemala
mengharung jiwa
dinda puspa gemala
mustika kanda
namun musim berubah suasana bertukar
tapi ikatan mesra
sikit pun takkan longgar

tiada kata secantik bahasa
untuk ku puji adinda

No comments:

Post a Comment