al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Jul 25, 2013

tingkat2 neraka bg golongan yang engkar!!!!

Suatu tempat yang bakal dihuni oleh sebahagian besar dari seluruh umat manusia termasuk dikalangan orang-orang Islam sendiri. Setiap orang yang jatuh dari titian sirat akan ditentukan ke dasar neraka yang mana akan ditempatkan mengikut apa yang layak baginya. Dengan struktur neraka yang bertingkat-tingkat itu bermakna setiap pintu neraka adalah di bahagian atas bersempadan dengan neraka yang lain dan jarak di antara setiap pintu itu ialah 10 tahun perjalanan. 
Bermakna jasad berkali-kali akan hancur terbakar selepas terjatuh dari titian sirat dan sebelum sampai ke dasar neraka kerana bahang api yang amat panas dari sekurang-kurangnya 70 kali ganda api dunia sehinggalah kepanasan ditahap maksimum yang tidak mampu dinyatakan jumlahnya. Dimana kemungkinan pada tahap kepanasan maksimum itu jasad akan bertukar menjadi debu pada setiap saat akibat kepanasan api yang amat-amat melampaui jangkauan akal pemikiran manusia.
kita sebagai orang Islam sendiri pun tetap berisiko untuk ditempatkan di dalam api yang paling mengerikan berwarna hitam itu bersama-sama Fir'aun.
Itulah tanda kekuasaan Allah yang Maha Adil kepada setiap mahkluk ciptaanNya

kalau sanggup untuk menempuh semua ini,kita ambiklah dunia sebulat2nya.nak real lg tgk ni:
apamcm? boleh tahan?



No comments:

Post a Comment