al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Aug 9, 2012

setitis susu ibu


dikisahkan oleh ustaz saya,satu kisah di zaman rasulullah s.a.w. tentang jasa ibu .memang sebak dan terharu saya.kisahnya saya ringkaskan begini. seorang sahabat bertanya rasulullah."ya rasulullah,apakah cara utk kita membalas jasa ibu?"lalu rasulullah s.a.w. "apa yg terhebat telah kamu lakukan utk ibu mu ya sahabat?.
katanya "sy pernah bermusafir dgn mendukung ibu saya dibelakang saya sejauh berratus ratus batu ya rasulullah.apakah terbalas ya rasullullah s.a.w.?" jawab nabi allah kekasih Nya " itu semua belum tentu cukup untuk setitik susu ibu yg diberikan kepadamu ya sahabatku ".masyaallah!!!
dimanakah kita ? hormatilah ibu sementara ibu masih ada bg yg ada.yg sudah tiada doakan mereka di sana.

No comments:

Post a Comment