al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Aug 9, 2012

ANDAI RAMADHAN INI KALI TERAKHIR-PART 5

masih segar dlm ingatanku ketika berhadapan dgn qiblat umat islam ini.subhanallah

JAGA HATI DENGAN BERSIH UTK BERJUMPA DGN ALLAH

Cinta pd ALLAH adalah yg utama.itulah cinta yg akan kita bwk utk bertemu Nya. pertama sekali kita kena faham apa itu cinta?definasi cinta pd ALLAH.definasi cinta itu adalah emosi asas.ia sgt kompleks.kita semua cinta dunia,bkn cinta ALLAH.harap2 kita tdk tergolong dlm ini semua.dunia kita di cemari oleh anasir2 luar dan barat.
mcm mana kita nak cinta Kepada empunye dunia?
1st kena tau dari mana source itu datang.halal ke haram.sayanglah keluarga kita .utk mencintai org lain kita kena cinta diri sendiri dulu.bermula dr sini kita akan yakin diri kita sendiri.maka bila terus menerus sempurna diri akan terus mencari kesempurnaan .sesungguhnya ALLAH maha mengetahui.hati yg bersih menyenangkan kita utk bertemu allah nanti.cinta pada allah tdk akan merosakkan kita.allah beri berkat kpd kita.mana mungkin kita hendak bertemu allah jika kita kotor.taubat.saya malu utk bertemu allah jika diri ini kotor!! ya allah ya rabb ampunkan dosa noda aku selama ini dan yg mendatang.aku kotor ya allah.bersihkan aku.hamba yg kecik ini amatlah terasing.tebalkan iman aku demi hari dan hari2 berikutnya.   

No comments:

Post a Comment