al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Sep 3, 2010

sama DGN = je

cerita pagi

assalammualaikum dunia....
di pagi ni,aku dikejut kan kot!! xpun terkejut.citenya :
seorg tua pesakit aku la,mengadu or meminta bantuan or memperli aku?ntah la
kesian tu memang la tp aku ni ...

dia menstorykan kat aku,ttg anak dan kehidupan tuanya.katanya`` nak ,pakcik ni sedih la.anak2 bkn ada masa layan aku ni.semua buat hal sendiri.nak g klinik pun susah.depe xtau ke pakcik susah?"
fuh nak jawab apa la aku ni?xkan nak nasihat dia kot.betul kata org dulu2,mak bapa seorg bleh menjaga anak 10 ,tp anak 10 org belum tentu dapat menjaga dan membelai mak bapa nan satu!!!
dah la pagi2 td dlm perjalanan ke lab,kudgr alunan lagu2 raya yg meninsafkan.terasa aku ni sedih sgt la sepjg perjalanan td.ku katakan pada isteri utk membeli bj raya anak2 pd rehat sat g,tiba2 je hiba.setiap bait2 lg raya aku teringatkan masa pg raya,masa bermaaf2an dgn mak bapak aku.mungkin aku terlalu byk dosa pd mereka.ku harap aku dapat menghabiskan masa2 indah bersama mereka pada pagi raya nanti.insyaallah.

jelas terpancar kesedihan pada wajah pakcik tu..
kadang2 apa yg pakcik tu ckp kena je pada aku.aku ni sama dgn je. = lebih kurang

ibu ampunkan dosaku
ayah ampunkan daku...

No comments:

Post a Comment