al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Apr 26, 2013

PERBAIKILAH PERMOHONAN KITA SEBELUM EXPIRED

Bismillah 

أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ

Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada Agama Allah)













assalamualaikum sahabat.moga diberkhati pada pagi jumaat yang mulia.Amalan haruslah di jaga bagi membentuk iman yang zuhud.makanya syurga adalah pasti.persoalan disini,BAGAIMANA untuk iman mencapai SYURGA?
kita cuba lihat idola kita.Nabi MUHAMMAD s.a.w.  Subhanallah.peribadi nabi adalah al quran ,bicara siti aishah r.a.
Kita cuba lihat para2 sahabat yang  dijanjikan syurga(confrim syurga) -10 orang.PALING NABI SAYANGI SAIDINA ABU BAKAR R.A. NABI BERSABDA ,MANUSIA YANG PALING BAIK SELEPAS NABI ADALAH Khalifah Pertama, Teman Setia Yang Banyak Berkorban umpama tebing dan jurang jika di bandingkan kita dengan sahabat2 ini.Namun kita perlu istiqamah kearah itu.baik dari segi sekecil2 amalan hinggalah ke taraf iman yang tinggi.buatlah baik seolah2 esok kita hendak mati.budayakanlah iman dan islam dalam kehidupan akhir zaman ini.Paling tidak ikhlas dalam setiap amalan dan ibadah.insyaallah .
MOhonlah apa saje kepada ALLAH.Sejengkal kita dekat pada ALLAH,semakin hampir ALLAH dengan kita.MasyaALLAH.apa lagi yg kita nak? MAKA PERBAIKILAH PERMOHONAN KITA SEBELUM EXPIRED!!! MOhon dan berdoa saban waktu.xboleh setiap kali solat,buatlah sehari sekali.kita tak tau bila dipanggil ilahi!!! pertolongan dari ALLAH amatlah penting bg kita.kita hendaklah menjadi hamba NYA yg bertaqwa.Jagalah keluarga dan org sekelliling kita.bimbang2 akan mengjadi penghalang kepada amal dan jalan kita ke syurga.jadikan sedekah jariah kita TIKET EKSPRESS kita ke syurga.temankan diri di sana dengan AL QURAN sebagai sahabat karib .

No comments:

Post a Comment