al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Dec 31, 2012

selamat tinggal 2012.apa pro n kontra?


ASSALAMUALAIKUM DUNIA
SALAM UTK BAHGIA..

saban tahun tidak lebih kuang mengatakan tentang azam.mengikut kajian ,azam hanya bertahan 3-4 minggu sahaja bermula kita mengatakan azam.so bertahan la kita dgn azam kita seazam mungkin.namun apa yg kita boleh dan akan bawa dari 2012?
dalam minda hati saya,sy akan cuba ceritakan nanti.insyaallah.
moga2 tahun depan minda positif akan muncul.








DARi  sudut agama,kita lihat pro n kontra dia.adakah ISLAM ini di letakkan di tempat yg selayaknya?islam pada saya : membawa bahgia dan syurga.
itu dr sudut pro.byk yg manis jika kita bersama islam dan sunnah rasulullah.teruskan kepada yg sdh beristiqamah.nabi manusia agong.jgn sesekali kita menghina seperti yahudi laknatullah memhina nabi!!!
mari, sebut ayat syurga ini :
 
''Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah, dan Nabi muhammad itu pesuruh Allah. "

 






sesekali jgn meninggalkan sunnah nabi walaupun ia kecik nampaknya..
keindahan islam itu amat cantik.namun di conteng oleh umatnya sendiri yg tidak berpaksikan islam.
ancaman (kontra) amat byk terjadi la ni.konflik palestine tiada bernoktah.rundingan damai di cabuli.
terbaru namun sudah lama bernanah adalah SYRIA..di dokong syiah .MESIR sedikit memberi harapan namun x pasti berapa lama.di campur oleh kuasa politik menghancurkan kedamaian.politik itu ok namun yg mengemudikannya x ok.kita harus memberikan yg termampu utk islam.
 

 
berjihad itu wajib.caranya sahaja berbeza2.Namun harus di ingat,jihad itu sunnah nabi.apa kata nabi,di akhir zaman sapa yg menghidupkan sunnah KU walaupun satu akan bersama2KU di akhirat kelak.sapa x mau syafaat nabi? selawatlah seberapa byk yg mungkin utk bertemu dgn nabi ALLAH.
 
 
 
saban hidup nabi ia mengigati umatnya,mana mungkin aku melupakan MU ya rasulullah s.a.w.
taman raudah yg menjadi idaman semua umat islam.aku bersyukur kerana sempat solat bersujud di laman rauudah ini.alhamdulillah

kecintaan terhadapMU masih mekar di kata aku mengunjungi MU di madinah tahun lepas.wah!! syahdu dan mekar di taman raudah menuju makamMu .ku rindu saat bahgia itu kembali.jemputlah aku kembali kesana YA RASULULLAH
                                                                                                     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment