al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Jul 21, 2012

ramadhan pertama 1433

selamat berpuasa semua sahabat dan muslimin muslimat..insyaallah di permudahkan allah puasa pertama kita hari ni.syukur alhamdulillah di pjgkan umur mencapai ramadhan kali ini.saudara2 sekalian,ANDAI INI RAMADHAN KITA YG TERAKHIR???apa yg berada di pikiran kita semua?

kita hendaklah menutup semua yg buruk bg org lain menutup aib kita juga.(target ramadhan).di sini sy ingin fokuskan BERSANGKA BAIK TERHADAP SEMUA ORANG !!! inilah hikmah yg harus kita lihat dan nilaikan.mana mungkin kita memperlekehkan org lain.ini berhubung kait terus dgn sunnah nabi junjungan kita.nabi berpesan2 agar kita menghargai org lain meskipun musuh kita. di bulan yg baik ini ,sy mengajak diri saya dan tuan2 agar memberikan yg terbaik utk berubah.jgn tunggu utk berubah!!! start on now.risau2 kita tidak berkesempatan.untuk umur dan jawapan kita.setiap yg allah cipta memang dah sebaik2 kejadian.apa hak kita utk mempertikai semua ini?jgn bersangka buruk .think positif.allah maha pengampun.jika seseorng pencuri,penagih dan lain2 boleh berubah,apa mungkin kita terus menghukum mereka.manusia sering salah menyalah antara satu sama lain.
setelah berfikir salah siapa?salahkan diri sendiri.kita bolehh berubah,sempena semangat ramadhan ini,jom ubah.ubah kepada yg terbaik



No comments:

Post a Comment