al quran- senaskah

hubungi meor - 0125964886 utk membeli

Mar 14, 2012

yeahh...mereka canvas mereka



  dimanakah anak2 kita pada masa akan dtg?

hari ni,kita sebagai ibu bapa akan mencorakkan waris2 kita .mahukan yg terbaik.anak waris kita.dr raut riak wajah2 anak kita,seharusnya kita ada hak ke atas mereka.wajib mereka canvas mereka.20 tahun akan datang dipastikan wajah2 ini the best in world and AKHIRAT.insyaallah
Tp kita harus memandang jgk kembali peranan kita kepada ibu bapa kita kembali.adakah di bayar cash or sebaliknya.kita ni jenis anak yg mcm mana terhadap ibu bapa kita?
Banyak kisah di zaman Rasulullah yang boleh kita ambil iktibar. Kisah pemuda yang menggandar ibu tua dalam cuaca yang panas terik sehingga dia keletihan (untuk mengerjakan haji), usahanya itu tidak sedikitpun dapat membalas jasa ibunya. Ada juga kisah sahabat yang tidak mampu mengucap ketika penghujung hayat, semata-mata kerana membuat ibunya tersinggung. Ada juga kisah seorang perempuan yang tidak menziarahi ayahnya yang sakit sehingga si ayah meninggal dunia pun dia tak ziarah kerana suami tiada di rumah untuk meminta izin keluar rumah. Ayahnya masuk syurga kerana anaknya taat kepada suami... dan macam-macam kisah lagi yang boleh dijadikan teladan.


























            





No comments:

Post a Comment